Stołpie 11
22-151 Stołpie
82 569 72 25
stolpie@poczta.onet.pl
Stołpie 11
22-151 Stołpie
82 569 72 25
stolpie@poczta.onet.pl
Początki
szkoły w Stołpiu sięgają roku 1905, kiedy założono jednoklasową szkołę
rosyjską. Po uzyskaniu niepodległości w 1918 r. szkoła rozwija się i
funkcjonuje jako szkoła trzyklasowa. Od roku szkolnego 1921/22 następuje
reorganizacja i w 1932 r. szkoła już posiada sześć klas.
Po
II wojnie światowej szkoła, gromadząc coraz więcej dzieci, staje się w
roku 1950/51 szkołą zbiorczą. Ponieważ warunki funkcjonowania były
trudne, gdyż ocalała tylko 1 sala lekcyjna, dlatego w 1958 r. założono
Komitet Budowy Szkoły i powstała nowa szkoła. Zostaje oddana do użytku
szkoła licząca 6 sal lekcyjnych, pracownię techniczną, salę ze sceną do
występów, a na piętrze mieszkania dla kierowniczki i nauczycieli.
W 1987
r. następuje kolejna reorganizacja i modernizacja szkoły oraz
przebudowa piętra. Założone zostało centralne ogrzewanie, doprowadzono
bieżącą wodę, wybudowano kotłownię, położono parkiety, powiększono
piętro, dzięki czemu szkoła wzbogaciła się o 3 nowe klasy, bibliotekę i
gabinet dyrektora. W 2002 r. utworzono gimnazjum i powstał zespół
szkół. Rezultatem tych decyzji było zmodernizowanie szkoły i budowa
nowoczesnej sali sportowej.
Od maja 2010 r. rozpoczęła się kolejna
modernizacja szkoły. Następnie powstał plac zabaw, Orlik, parking. 10
października 2014 roku nadano Zespołowi Szkół imię Marii Skłodowskiej –
Curie, który w związku reformą edukacji został przekształcony w szkołę
podstawową, gdzie swoje miejsce mają również oddziały przedszkolne. W
roku szkolnym 2013 uczennica gimnazjum została stypendystką "Lubelskiego
programu pomocy stypendialnej dla uczniów szczególnie uzdolnionych
2013-2015".
W szkole podejmowanych jest szereg inicjatyw: utworzono
drużyny harcerską i zuchową, uczniowie wzięli udział w programie
Erasmus+. Zrealizowano projekt "Wzmocnij swoje otoczenie", w
porozumieniu z PSE. Szkoła
dwukrotnie przystępowała, z sukcesem wygrywając Ogólnopolski Program
Pajacyk. Pozyskane zostały fundusze z Programu Aktywna Tablica oraz
sprzęt multimedialny jako wygrana w projekcie "E-odnawialne źródła
energii Lubelszczyzny”. Szkoła cyklicznie przystępuje do projektów:
Program dla szkół, gdzie uczniowie klas młodszych otrzymują owoce lub
przetwory owocowe i mleko, Trzymaj Formę, Sprzątanie Świata, Narodowe
Czytanie. Nauczyciele podejmują się działań innowacyjnych: „Matematyka w
praktyce, czyli – po co ja się tego uczę?” – stosowanie zintegrowanej
wiedzy w praktyce, „Kolorowa ortografia” – zapamiętywanie przez
kolorowanie, „Dołącz do gry!” Gamifikacja na lekcjach języka
angielskiego, „Z miłości do książki”, „Podróże małe i duże”, „Kulinarne
przygody z Kangurzycą Zosią”, „Symbole chemiczne znam – chemię w jednym
palcu mam” –utrwalenie i rozwijanie umiejętności na zajęciach chemii.
Prężnie działa wolontariat oraz Samorząd Uczniowski, biblioteka szkolna,
prowadzone są zajęcia świetlicowe.
Podejmowanych jest szereg działań
poprawiających bezpieczeństwo w czasie dowozów oraz pobytu uczniów w
szkole, w tym systematycznie poprawiana jest dostępność. Stale powiększa
się księgozbiór o nowe pozycje literatury dziecięcej i młodzieżowej.
W
roku szkolnym 2019/2020 szkoła pozyskała środki na zakup nowości z
Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa. Szczególną troską objęci są
uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych, w tym zespołem
Aspergera, poważnymi chorobami przewlekłymi, w trudnej sytuacji życiowej
oraz przejawiający szczególne uzdolnienia. Utworzony i wyposażony w
pomoce dydaktyczne został gabinet pedagoga.
W roku szkolnym 2019/2020 w
szkole zrealizowano projekt Centrum Edukacji Obywatelskiej "Re Memory.
Multimedialne Historie Lokalne”. Organizowane są konkursy szkolne oraz
gminne. Prowadzona jest działalność profilaktyczna w celu
przeciwdziałania uzależnieniom, w tym również od internatu.
W pandemii
COVID 19, szkoła podjęła szereg działań związanych z wdrożeniem procedur
w celu zapewnienia bezpieczeństwa w szkole, a w czasie ograniczenia
funkcjonowania placówek, sprawnie przechodząc z nauki stacjonarnej na
zdalną.
W szkole bardzo istotne miejsce ma budowanie pozytywnych
relacji, atmosfery życzliwości, dialogu i zrozumienia, co umożliwia
skuteczne reagowanie na zmieniającą się rzeczywistość oraz wsparcie dla
uczniów, rodziców i nauczycieli.
Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie, dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies.