Szkoła Podstawowa w Stołpiu
im. Marii Skłodowskiej-Curie

Stołpie 11
22-151 Stołpie
82 569 72 25
stolpie@poczta.onet.pl

AKT​UALNOŚCI

Błękitne Stołpie 2024 !

GALERIA

"Błękitne Stołpie" -niezwykła uroczystość!


          21 czerwca 2024 roku odbyło się w naszej szkole uroczyste zakończenie roku szkolnego. Natomiast 20 czerwca, już tradycyjnie odbył się bal oraz część artystyczna, wręczenie statuetek i podziękowań dla uczniów i rodziców. Uczniowie, nauczyciele oraz rodzice mieli okazję uczestniczyć w wyjątkowej uroczystości, którą przygotowali uczniowie klas 3 i 8. Szczególnym momentem było pożegnanie nauczycieli, którzy odeszli na zasłużoną emeryturę, a byli to: Pani Kamila Dąbrowska i Pan Piotr Bakun oraz Panie Anna Dzwonek i Urszula Szoda, a także Pani Magdalena Wituch, która w tym roku zakończyła pracę w SP w Stołpiu. Z funkcją dyrektora pożegnała się również Pani Dyrektor. Delegacja nauczycieli podziękowała Pani Małgorzacie Mielniczuk za dotychczasową współpracę i złożyła serdeczne życzenia.

Innowacja pedagogiczna
pt. „Spotkanie z bohaterem – drama na lekcjach języka polskiego”

GALERIA

Innowacja pedagogiczna pt. „Spotkanie z bohaterem – drama na lekcjach języka polskiego”. Innowacja umożliwiła uczniom naukę poprzez zabawę. Angażowała ich w pracę metodą dramy, dała możliwość ćwiczenia umiejętności funkcjonowania w grupie, pozwoliła odkryć i rozwijać talenty. Nowoczesne metody i formy pracy np. sąd nad bohaterem, scenki z utworu – umożliwiły lepsze zapamiętanie wydarzeń zawartych w kanonie lektur. Uczniowie bardzo chętnie brali udział w różnych zadaniach, następnie dokonali samooceny i oceny koleżeńskiej. Koordynatorką zajęć była pani Marzena Mazurek – Dymczyk. Poniżej fotorelacja z różnych form: inscenizacja „Kopciuszka”, „Świtezianki”, „Dziadów” cz. II, „Syzyfowych prac”, „W pustyni i w puszczy”, „Opowieści z Narnii”, spotkanie z bohaterami z baśni, sąd literacki nad Pinokiem i nad Neronem.





XX Gminny Konkurs Ortograficzny 27 maja 2024 r. w Szkole Podstawowej im. św. Jana Pawła II w Okszowie odbył się XX Gminny Konkurs Ortograficzny dla klas II- IV. Patronat nad konkursem objął Wójt Gminy Chełm pan Wiesław Kociuba. Kategoria – klasy drugie: I miejsce – Anna Jóźwiak (opiekun p. Maria Łuczak). Kategoria – klasy trzecie: II miejsce – Zofia Hajduk (opiekun p. Kamila Dąbrowska). Kategoria – klasy czwarte: II miejsce – Wiktoria Wróbel (opiekun p. Marzena Mazurek – Dymczyk). Serdecznie gratulujemy uczniom i ich opiekunom! Jednym z ważnych zadań szkoły jest wpojenie uczniom troski o język ojczysty, przede wszystkim poprzez wykształcenie umiejętności poprawnego pisania. Dlatego mamy nadzieję, że nagrodzeni uczniowie będą stanowili inspirację dla swoich rówieśników w dążeniu do wzorowego posługiwania się znajomością reguł ortograficznych!

Dzień Dziecka 2024

         4 czerwca obchodziliśmy w naszej szkole Dzień Dziecka. Wspólna zabawa była znakomitą odskocznią od szkolnych obowiązków. Dmuchana zjeżdżalnia, zabawa przy muzyce, pokaz wozu strażackiego, malowanie twarzy, malowanie na folii, seans filmowy, pyszny poczęstunek - to wszystko czekało na dzieci podczas ich święta. Tradycją stał się już mecz nauczyciele contra uczniowie. W tym roku po zaciętej i pełnej poświecenia grze wygrali nauczyciele.  To był dzień pełen wrażeń i dobrej zabawy.

Galeria

INNOWACJA PEDAGOGICZNA pt. " Na tropie łaciny "
  W ramach innowacji pedagogicznej " Na tropie łaciny " uczennice klasy III poznawały przysłowia i sentencje łacińskie. Owocem ich pracy są albumy.

INNOWACJA PEDAGOGICZNA pt. " Widzę, słyszę, czuję i smakuję ".   W ramach innowacji pedagogicznej " Widzę, słyszę, czuję i smakuję " uczniowie z klasy IV i V rozwijali zmysły, percepcję i wzbogacali słownictwo poprzez różnorodne, interaktywne zabawy. Rozpoznawali zapachy owoców, ziół i kwiatów oraz smaki słodkie, kwaśne i gorzkie. Wykonali też prace plastyczne z materiałów o różnej fakturze: miękkiej, szorstkiej, śliskiej. Tworzyli kompozycje z piasku oraz słuchali dźwięków jakie wydają zwierząta mieszkające w lesie i na podwórku. Zajęcia były nie tylko świetną zabawą, ale także pozwoliły dzieciom lepiej poznać i zrozumieć działanie swoich zmysłów.